vineri, 9 septembrie 2016

Gaudeamus Tirgu Mures 2016 - editia III

ieri am facut o vizita la Tirgul de carte Gaudeamus din orasul meu de adoptie, Tirgu Mures. Ca de fiecare data in ultimii trei ani (doar de atunci se tine Gaudeamus in acest oras) am fost dezamagit. Dintre extrem de numeroasele edituri romanesti, nu au fost prezente decit vreo 10: Humanitas, Polirom (+Cartea Romaneasca, care este gestionata tot de Polrom), Rao, Litera, Casa Universitarilor din Cluj, Curtea Veche, All. Dintre cele importante, cam atit. Au lipsit Herald, Art, Corint. Nu au fost prezente edituri maghiare (desi sunt prezente in librariile din oras), nici macar nu au fost prezente editurile locale. Am impresia ca editorii considera ca in acest oras nu exista iubitori de carte, dar dintr-o discutie cu un reprezentant al unei edituri am aflat ca si Gaudeamus Litoral a fost tot un esec. Probabil ca in Romania nu mai exista interes pentru cartea tiparita, iar acest lucru este foarte grav. Pe de alta parte, nici preturile cartilor nu sunt de natura a atrage cumparatori. O editie a "Iliadei" lui Homer la Humanitas era 79 de lei, ceea ce la un tirg (unde se presupun reduceri de pret) este enorm. Asteptam editia viitoare...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu